فروشگاه اینترنتی 500400

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

براساس تجرید انجام شده توسط نشریه ساندی تایمز، لوئیس همیلتون ۳۵ ساله عنوان ثروتمندترین ورزشکار کتاب بریتانیا را به خود اختصاص انصاف. این راننده انگلیسی که ۶ نشانی قهرمانی فرمول یک جهان را تو کارنامه دارد، دارای درآمد خالص ۲۵۴ میلیون یورو (۲۷۴ میلیون دلار) است. همیلتون پیمان نامه فعلی خویشتن را با تیم فرمول ۱ مرسدس بنز در سال ۲۰۱۸ توشیح کرد و این قرارداد باعث می شود تا به حقوق ۴۵ میلیون یورویی داخل سال (شامل کارمزد ها و جوایز) برسد.

مقاله های مرتبط:لوئیس همیلتون، پردرآمد ترین ورزشکار دنیای اتومبیلرانیاحتمال بازنشستگی لوئیس همیلتون از فرمول یک و آستان داخل فرمول E

در مجموع، ثروت لوئیس همیلتون درون سال ۲۰۱۹ به میزان ۳۷ میلیون پوند افزایش یافت. این بدان معنی است که درآمد روزانه ی این راننده عملاً بوسیله ۷۰۰،۰۰۰ یورو می رسد. پیمان نامه فعلی همیلتون تو آخر انفصال ساری به پایان می رسد، ولی بحث برای تمدید سه گانه ساله قرارداد جدید، نزدیک بوسیله اتمام است. مسئولان آویشن مرسدس آمادگی دارند پیمان نامه ۶۰ میلیون پوندی را به همیلتون پیشنهاد کنند، مربوط به گزینه های زیادی برای جایگزینی این راننده ی ارزشمند بود ندارد.

لوئیس همیلتون دارای ۶ عنوان قهرمانی دنیا است که یکی را با مک لارن و پنج قهرمانی را با مرسدس AMG پتروناس به مشت آورد. راننده بریتانیایی مرسدس داخل فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، سومین قهرمانی پیاپی و ششمین عنوان قهرمانی فرمول ۱ خود را تصرف کرد. لوئیس همیلتون از سال ۲۰۱۳ در تیم مرسدس آستان دارد و مدتی قبل گفت که پس از تصرف ششمین نشانی قهرمانی داخل دوران صنف ای خود، اطمینان دارد که تو آویشن آلمانی ابدی خواهد ماند.بیشتر بخوانید:کارلوس ساینز بوسیله فراری پیوست؛ دنیل ریکاردو به مک لارن می رودسباستین فتل فراری را ترک می کندمرسدس بنز CLS 260 با پیشرانه ی ۱/۵ لیتری شناساندن شدکره جنوبی ۶۵ میلیون دلار از مرسدس بنز، پورشه و نیسان غرامت می گیردصحبت های جالب برنی اکلستون درمورد فرمول یک و تسلا
از چندی پیش شایعه های متعددی پیرامون سودا استارتاپ MicroVision توسط مایکروسافت مطرح شده حیات. ظاهرا پیمان نامه نهایی امضا شده و سررشته ها تأیید شده اند. استارتاپ مایکروویژن در مرزوبوم ی فناوری های مرتبط با اسکن سه اینده فعالیت می درنگ. مایکروسافت این استارتاپ را در هفته ای خرید که وضعیت مناسبی را در بازار بورس امتحان می کرد. قیمت سهام آن ها با افزایش ۳۰۰ درصدی به ۱/۷۵ دلار رسید. البته پس از انتشار گزارش های مالی، آن ها کاهش مقدار ۶۵ درصدی را تجربه کردند.

بسیاری از تحلیل گران، غرض مایکروسافت مبنی بر بیع مایکروویژن را منطقی می دانستند. آن ها پیش بینی می کردند که فناوری های اسکن لیزری مبتنی کنار MEM از استارتاپ مذکور، بوسیله همراه مالکیت های معنوی فناورانه ی دیگر، در محصولات آتی ردموندی ها همچون نمایشگر واقعیت افزوده ی هولولنز ۲ استفاده خواهد شد. درحال مهیا تعداد اضافی از کارکنان سابق مایکروویژن در مایکروسافت مشغول به حکم هستند. همین حقیقت، شایعه های خرید استارتاپ سابق الذکر را تقویت می کرد.

مایکروویژن درون بیانیه ای اخبار کرد که از مدت ها پیش درحال بررسی راهکارهای جایگزین استراتژیک بوده اند. آن ها همچنین پیشنهادهای خرید از غول هایی همچون جنرال موتورز و تسلا و لاکهید مارتین را نیز وارسی می کرده اند. همین هم چشمی و پیشنهادهای ابتیاع متعدد، فشار را بر مایکروسافت تکثیر انصاف. درنتیجه ردموندی ها تمام تلاش خود را بوسیله کار گرفتند تا پیش از تصاحب مایکروویژن توسط رقبا، آن ها را به زیرمجموعه ی خود اضافه کنند. بوسیله هرحال مالکیت های قشری استارتاپ مایکروویژن اهمیت بالایی برای مایکروسافت داشت و نقش مهمی هم در تلاش آن ها برای بیع این استارتاپ ورزش کرد.



بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیل گرانبها بازار از مدت ها پیش گفته بودند که ارج واقعی استارتاپ مایکروویژن داخل گزارش های درآمدی آن ها نیست، بلکه مالکیت های معنوی، این استارتاپ را ارزشمند می کند. انتزاع گران پارسا بودند مالکیت های معنوی استارتاپ نه تنها داخل بهبود هولولنز ۲ مایکروسافت نقش خواهند داشت، بلکه فناوری های دامن پتنت همچون حسگر سه اینده و LIDAR و ثبت تمثال آن ها به پیش برد اهداف ردموندی ها تو رقابت شدید بخاطر ساخت خودروهای خودران معاون می کنند. درواقع ابتیاع مایکروویژن بوسیله حدس زیاد مایکروسافت را به صورت جدی در رقابت حوزه ی خودروهای خودران به پیش می برد. درنتیجه خرید این استارتاپ را می توان یک احتیاج عمده بخاطر مایکروسافت دانست.مالکیت قشری و پتنت های مایکروویژن، دلیل حقیقی سودا آن ها توسط مایکروسافت است

مایکروویژن پتنت مهمی به معروفیت Scanned Image Projection System دارد که در مایکروسافت هولولنز ۲ کاربرد شده است. مفروضات پتنت مذکور به صورت عمومی در دسترس قرار دارد و جزئیات متناسب توجهی را از چگونگی پیاده سازی آن شرح می دهد. این پتنت نه تنها داخل هولولنز استراحت دارد، بلکه نقشی حیاتی را در عملکرد آن انجام می کند.

الکس کیپمن، در خطبه تد که پیرامون هولولنز داشت، بوسیله یکی از چالش های حقیقی تیم در توسعه ی هولولنز ۲ اشاره کرد. او می گیفت قرار دادن یک تصویر تو فاصله ی نزدیک به چشمان کاربر، درحالیکه توانایی فوکوس کردن روی آن را هم داشته باشد، از چالش های مهم تیم توسعه وجود. فناوری تلالو لیزری مایکروویژن مبتنی بر MEM، به عنوان راه حل چالش سابق الذکر به فرمان اندوهناک شد و مایکروسافت را چند قدم در خوش نویسی توسعه ی محصول متاخر به پیش سرما. تصاویر منتشرشده از هولولنز ۲ نشان می دهد که فناوری مایکروویژن به صورت کاملا یکپارچه در دستگاه استفاده شده است. همان طور که گفته شد، فناوری مذکور و پتنت مرتبط با آن، برهان حقیقی معامله استارتاپ توسط ردموندی ها بود.

مقاله های مرتبط:مایکروسافت از استراتژی جدیدی درون حوزه خودرو های خودران رونمایی کردمایکروسافت سپس از تصاحب گیت هاب، قصد بیع استارتاپ بنیاد سای را دارد

بررسی ها و مقاله های وافر تأیید می کنند که مایکروویژن مالکیت تعدادی از فناوری های مهیب موردنیاز مایکروسافت بخاطر توسعه ی نمایشگر واقعیت افزوده ی هولولنز را در وارستگی دارد. مایکروویژن علاوه پهلو این مالکیت های معنوی، کتابخانه ای عظیم از فناوری های عام درون مملکت ی LIDAR و حسگرهای سه گانه بعدی توسعه داده است. مایکروسافت احتمالا تصمیم دارد تا از فناوری های توسعه یافته در مایکروویژن برای ساخت خودروی خودران اختصاصی خود کاربرد کند. 

اسناد معامله و ادغام استارتاپ مایکروویژن توسط مایکروسافت تا ماه اوت تأیید می شوند. ادب سازمانی قوی و مهندسان حرفه ای و مجموعه ی قابل توجه از مالکیت های معنوی، مایکروویژن را به مهره ای تأثیرگذار در زیرمجموعه ی مایکروسافت تبدیل می کند که احتمالا تا مدت ها تأثیر خود را روی کارایی شرکت و تا اینکه نرخ سهام نشان خواهد رحم.بیشتر بخوانید:مایکروسافت و اینتل پروژه مشترکی با هدف معارفه بهتر بدافزارها اجرا می کنندمایکروسافت درحال توسعه ی قلم سرفیس با قابلیت شارژ بی سیم استبه روزرسانی Exchange Online قابلیتی مهم به این درخت سرو افزودن می کندمایکروسافت نسخه آزمایشی اپلیکیشن Family Safety را منتشر کردنسخه وب اوت لوک به قابلیت پیش بینی کلمات مهیا می شود
AداخلGHAROOOON صنعت خودروسازی امروزی، تسلا بوسیله نشانی یکی انبازی های نوآور و تاریخ ساز شناخته می شود که برخی برای آن عنوان قدیس را بوسیله فقره می برند. خودروساز کالیفرنیا به عنوان یکی از انبازی های سازنده خودروی الکتریکی، توانست محصولاتی تولید کند که بدون سوزاندن سوخت بنزین، قادر بودند عملکردی درون اندازه خودروهای مرسوم سنتی از خود نشان دهند. شاید باور کردن این سخن سخت باشد، ولی خودروساز سیلیکون ولی اولیه شرکتی حلق که رویکرد متفاوتی بخاطر طراحی خودرو در پیش گرفت. پیش از تسلا، انبازی های دیگری همچنین بودند که با رویه متفاوتی پا بوسیله عرصه ی خودروسازی گذاشتند و البته فدایی از آن ها چندان موفقیتی به دست نیاوردند. در این یادداشت به فدایی از مدل هایی می پردازیم که بدون توجه به مرحمت یا بدی، در زمان خود توانستند وضع موجود را به هم بزنند و شیوه ی متفاوتی بخاطر طراحی خودرودر پیش گیرند. پانارد (۱۸۹۱)؛ سازنده اولین پیشرانه بدون سوپاپ



پانارد (Panhard) با بیع مجوز ساخت پیشرانه های دو ستون از دایملر، نخستین قدم های خود را در صنعت خودروسازی برداشت. این شرکت فرانسوی که توسط امیل لواسور و رنه پانارد، دو مهراز موفق آن زمان مدیریت می شد، به سرعت مطلع به ابداع خودروهایی کرد که پیشرانه های آن بوسیله قیافه تویی و مردمان مدل سازی می شدند. 

خودروهای پانارد تیز ی مسابقات استقامتی متعددی در دهه های ۱۸۹۰ و ۱۹۰۰ شدند؛ ولی این شرکت به برهان چند واقعه مرگبار در سال ۱۹۰۸ از شرکت تو مسابقات انصراف انصاف. پانارد پس ازآن از آن بیشتر تمرکز خود را روی نوآوری گذاشت و اولین پیشرانه عاری سوپاپ خود را تو سال ۱۹۱۰ عرضه کرد.

پس از جنگ جهانی دوم، پانارد برای اینکه داخل عرصه خودروسازی باقی بماند، شروع به مغازه گردی کردن خودروهایی به صرفه مرطوب و دسترس پذیرتر کرد. قبل از جنگ افراد کمی می توانستند خودروهای سریع و لوکس پانارد را خریداری کنند. با این حال پانارد نوآوری خود را با ساخت خودروهایی آیرودینامیک و با استفاده از مواد ریختگی وزن مشابه آلومینیوم امتداد انصاف تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود. 

پانارد در دنباله نتوانست مثل سایر رقبا، منابع لازم را برای به روزرسانی و ترقی خط تولید خود مجهز یواش و به همین دلیل درون دهه ۱۹۶۰ میلادی با مسائل مالی مشت وپنجه نرم می کرد. انتها پانارد در سال ۱۹۵۶ توسط سیتروئن تصاحب و دو سال بعد تعطیل شد. در تصویر بالا، خودروی پانارد دینا را مشاهده می کنید.رامپلر موتور (۱۹۲۱)؛ توجه به کاهش استعمال سوخت



ادموند رامپلر، مهراز اتریشی می هوی از تجارب فراگرفته در پیدایش هواپیما، در دنیای خودرو نیز بهره ببرد. رامپلر در سال ۱۹۲۱، خودرویی تقریبا متشابه زیردریایی بوسیله اسم Tropfenwagen با اندام ی چکه ای شکل و ضریب کشش ۰/۲۸ طراحی کرد. به زبان ساده تر، این خودرو هم معادل ی شورولت ولت وجود. Tropfanwagen با استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر W لباس با غلبه ۳۶ اسب بخار، می توانست بدون کاربرد زیاد سوخت بوسیله سرعتی حدود ۱۰۵ کیلومتربرساعت برسد.

تو آن زمان بهترین کمپین بازاریابی دنیا نمی توانست ایده ی رامپلر را درون سر طراحی خودرو نجات دهد. داخل دهه ی ۱۹۲۰ میلادی، مالکان خودرو نتوانستند وقار صرفه جویی در استعمال سوخت را دریابند و به دلیل آسفالت های خسته جاده ها نمی تواستند بوسیله راحتی با سرعت ۱۰۵ کیلومتربرساعت لول کنند. خریداران از طراحی نوظهور Tropfenwagen و اینکه محفظه بار با دسترسی بیرونی ندارد، شکایت می کردند. این خودرو آنقدر رجیم حیات که رامپلر آخرین نمونه های آن را به شرکت فیلم سازی UFA فروخت. آن نمونه ها به سیاق فجیعی در فیلم متروپلیس سال ۱۹۲۶ در آتش سوختند. بیشتر مورخان می گویند که تقریبا ۱۰۰ نمونه از Tropfenwagen بین سال های ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۵ تولید شد و کمینه نم از ۱۰ نمونه از آن تا سال ۲۰۱۹ پایا ماند.ولوو (۱۹۲۷)؛ ساخت خودروهای مصون و آیرودینامیک



اگرچه مقدماتی خودروی ولوو نوآورانه نبود، این شرکت با عرضه PV36 تو سال ۱۹۳۵ به آینده امید داشت. این خودر ولوو توان های آیرودینامیکی بیشتری نسبت به خودروهای رقبا داشت چون چراغ های جلو با بدنه خیساندن شده و چرخ های قفا آن پوشانده شده بودند. در آن زمان، رانندگان از این ظاهر خوششان نمی آمد و استدلال می کردند که PV36 (ملقب به Carioca) سنگین، کم توان و گران بها است. ولوو قبل از توقف تولید این خودرو، ۵۰۰ دستگاه از آن پیدایش.

مشکلاتی که PV36 داشت، ولوو را از آزمایش ایده های جدید منصرف نکرد. ولوو در سال ۱۹۵۹ کمربند ایمنی سه عمه ای را معرفی کردن کرد ولی بعداً عبث ثبت بدعت خویشتن را پس گرفت تا سایر خودروسازان بتوانند بدون پرداخت هزینه های حق اختراع، این قابلیت را بوسیله خودروهای خود اضافه کنند. استفاده از کمربند امن داخل ابتدا بحث برانگیز بود و بسیاری از رانندگان از دلمه شدن آن خودداری می کردند اما ولوو مسیر خود را با سکون دامنه ادامه داد. در سال ۲۰۱۹، هیچ شرکتی نمی تواند خودرویی بدون کمربند ایمنی بفروشد.کورد (۱۹۲۹)؛ سازنده اولیه خودروی محرک جلو



در دورانی که اکثر خودروها از جهیز محرک عقب استفاده می کردند، شریک کورد مستقر در ایندیانا، پس از مشاهده چگونگی اقدام خودروها در طول مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ و رقابت های ۲۴ ساعته لمان، اقدام به آزمایش جهیز محرک جلو روی خودرو کرد. L-29 اولین خودروی محرک جلو آمریکایی بود که به عموم مردم فروخته شد و اولیه وسیله نقلیه ی حاضر به این جهیز تو گیتی معروفیت گرفت. فروش خودرویی بزرگ و گرانقیمت بوسیله طرز ناامیدکننده ای ابدار بود و تولید L-29 در سال ۱۹۳۱ پس از ساخت حدود ۵۰۰۰ مایه پایان یافت.

کورد تا زمان رونمایی از نمونه ۸۱۰ درسال ۱۹۳۵ میوه جدیدی نداشت. این معیار با نام مستعار «coffin nose»، خودرویی محرک جلو بود که چراغ های جلو آن با تنه خیساندن شده و در دون فلپ های فلزی پنهان شده بودند؛ چنین طراحی هایی تو اواسط دهه ۱۹۳۰ بیش آینده نگر بود. میزان ۸۱۰ فراز کمتری نسبت بوسیله خودروهای محرک عقب داشت، بنابراین نیازی به تخته رکاب خودرو نبود. به اعتقاد بسیاری، کورد خودرویی آینده محور طراحی کرده بود. داخل ادامه مقیاس ۸۱۰ به ۸۱۲ تغییر یافت، که با سوپرشارژر عرضه می شد، ولی نوآوری های کورد کافی نبود تا این شریک را در میدان نگه دارد و آخرین خودروی خود را در سال ۱۹۳۷ ساخت.استوت موتور فقره (۱۹۳۴)؛ نخستین مینی ون



پیش از آن که فولکس واگن خودروی بیتل را تبدیل به اتوبوس کند، ویلیام استوت، طراح هواپیما، مینی ون را اختراع کرد. داخل سال ۱۹۳۴، او شریک خودروسازی Stout را تأسیس کرد و خودروی خانوادگی به صیت Scarab را توسعه داد که در آن زمان شباهتی به هیچ یک از خودروهای موجود تو جاده نداشت. مدل سازی آینده نگر با روشنایی محیطی، قفل های برقی، فیلتر گردوغبار و صندلی های چرمی از جمله امکانات این خودرو بوسیله شمار می رفت. علاوه بر این صندلی های Scarab می توانستند در طول کابین لول کنند که آن را بوسیله فضایی مثل اتاق راحتی تبدیل می کرد. Scarab روی کاغذ مشابه خودروهای مفهومی و خودرانی وجود که تاکنون درون سال ۲۰۱۹ رونمایی شده اند.

تفاوت در این بود که Scarab واقعی و در منبع حال بسیار گرانقیمت بود. قیمت آن از حدود ۵،۰۰۰ دلار (تقریبا ۹۵،۰۰۰ دلار براساس ارزش پول در سال ۲۰۱۹) آغاز می شد و Stout آن را فقط با احضار نامه بوسیله خرید می رساند. Hemmings گزارش می دهد که فهرست مشتریان این باهم اتحاد کردن شامل خانواده فایراستون و خانواده استراناهان (Stranahan) می شد که شریک Champion Spark Plug را تأسیس کردند. مجادله جهانی دوم، تولید Scarab را سپس از اینکه استوت ۹ نمونه از آن را ساخت، بوسیله طور ناگهانی به پایان رساند.ساب (۱۹۴۵)؛ استفاده از فناوری هواپیما داخل خودرو



ساب (Saab) مقدماتی شلنگ های خود را تو صنعت خودروسازی متفاوت تر از رقبایش برداشت. همانند رامبلر درون دهه ی ۱۹۲۰، این باهم اتحاد کردن برای طراحی خودرو از تجربه ی خویشتن داخل ساخت هواپیما یکروز برد. تصادفی نیست که ساب ۹۲ بوسیله نشانی اولین خودروی این شرکت، شکلی مشابه بال هواپیما دارد.

ساب تو بیشتر عمر خویشتن از قانون عملکرد و ایمنی بوسیله قفا نوآوری بوده است. خودروی ۹۹ که داخل سال ۱۹۶۸ رونمایی شد، از سوئیچی بین صندلی های جلو نصیب می برد تا از زانوهای راننده در هنگام عارضه محافظت کند و الماس جلوی خودرو با الهام از هواپیما، باعث افزودن نظر می شد. ساب تو سال ۱۹۷۸ توربوشارژر به ۹۹ اضافه کرد و به سرعت یکی از قابلیت های بارز آن شد.

شرایط این شرکت سوئدی در دهه ۱۹۹۰ وقتی که زیر نظر جنرال موتورز تلاش کرد با بی ام و و آئودی رقابت کند، چندان مطلوب نبود. ساب پس از سال ها زیان مالی، توسط جنرال موتورز تعطیل شد و در سال ۲۰۱۲ به عقب تلاش های متجاوز برای بقا، بوسیله ورشکستگی رسید. از سال ۲۰۱۹، مشارکت خودروهای الکتریکی ملی سوئد (NEVS) مالکیت این برند را در اختیار دارد و غالباً تو مورد احیای آن صحبت کرده، اما برای تحقق این کمال مطلوب اقدامات اندکی انجام داده است.تاکر (۱۹۴۶)؛ عزاداری چراغ به طرفین



تاکر (Tucker) یکی از خودروسازانی حیات که مشیت داشت خودروی کاملا جدیدی بسازد تا بتواند با استاندارد های ساخته شده توسط خودروسازان بزرگ نمدار هم چشمی کند. این شرکت حمایت خودرو را در اولویت ابتدا فراغت داد. به همین منظور، خودروی چهاردر ۴۸ که در تصویر ارائه داده شده است، از چراغ سوم متحرک موقوف به موجب لول خودرو، میله پیچشی در زیر پنل سقفی، داشبورد یواش و تیغ جلوی ضدضربه نصیب می برد. این تیغ به سرود جلوگیری از آسیب نظر سرنشینان در دم تصادف نقشه کشی شده بود.

تاکر ۱۷ میلیون دلار (حدود ۱۷۹ میلیون دلار براساس قیمت سال ۲۰۱۹) در بازار بورس برای تأمین بودجه توسعه اولین خودروی خود جمع آوری و بوسیله سرعت برنامه لوازم جانبی تاکر را متد اندازی کرد. این برنامه به خریداران امکان می عدل که از طریق پیش وصیت قطعات اولیه، تجهیزات جانبی خودروی آینده خود متشابه رادیو و روکش صندلی ها را تفویض کنند. پس از جنگ جهانی دوم، آمریکایی ها برای تغییرات بنیادی و نوآوری داخل صنعت خودروسازی آماده بودند. دولت آمریکا درباره ی این طرح تحقیقات خود را آغاز کرد و پس از غیرقانونی اخبار شدن طرح، چند نفر از مدیران تاکر مستنطق شدند. درحالی که این اتهامات بعداً رد شد، تبلیغات منفی آسیب اضافی به وجهه ی تاکر واقف کرد و آن را به بار ی تعطیلی کشاند. تاکر در سال ۱۹۴۸ و پس از ساخت ۵۱ دستگاه خودرو، برای ابد تعطیل شد. مدل های بازمانده ی تاکر امروزه ارزش کلکسیونی اضافی دارند.اتوبیانکی (۱۹۵۵)؛ سازنده نخستین خودروی پیشرانه عرضی



اتوبیانکی (Autobianchi) در بیشتر عمر خود به نشانی آزمایشگاه داخلی فیات فعالیت می کرد. این باهم اتحاد کردن در سال ۱۹۵۵ توسط فیات، پیرلی و بیانکی مخلوق شد و بدوی خودرو شهری آن بیانکینیا (Bianchina) نام داشت که براساس مدل پیشرانه دنبال فیات ۵۰۰ ساخته شده وجود. اتوبیانکی بعداً خودروی کانورتیبل ساتلینا را پهلو مبنای مدل 600D و مجهز به بدنه فایبرگلاس فروخت.

مهم ترین نمونه اتوبیانکی، پریمویولا (Primula) بود که در سال ۱۹۶۴ عرضه شد. تو آن زمان خودروهای پیشرانه عقب تو ایتالیا و بیرون از این کشور بسیار محبوب بودند؛ ولی دانته جیانکوزا، برنامه ریز فیات اعتقاد داشت که این سیلان به زودی تغییر می بطی ء. پریمیولا (خودروی بالا در تصویر) با پیشرانه عرضی چهار سیلندر قدری جلوتر از محفظه سرنشینان و سیستم محرک جلو خبردار بازار شد. این مقدماتی علیه فیات بود که از چنین طرحی داخل پیکربندی خود استفاده می کرد.

مدیران فیات، پریمیولا را به اتوبیانکی واگذار کردند از طرف این خودرو تفاوت بسیار زیادی با محصولات تک دلبستگی ی مشتریان فیات داشت. آن ها فکر کردن می کردند که اگر این طرح شکست بخورد، فیات خیلی صدمه نمی بیند، در مدت نام آن در هیچگاه کجای خودرو وجود ندارد. پریمیولا بسی خوب عمل کرد و طرح گاراژ آن داخل خودروی ۱۲۸ مورد استفاده قرار گرفت که در سال ۱۹۶۹ نمایش شد. تقریبا تمام استاندارد های فیات که از آن زمان ارائه می شدند، از طرح های گاراژ پریمیولا بهره می بردند.

اتوبیانکی بعداً برند آستین مینی را تصاحب و خودروی A112 را به عنوان یکی از پیشگامان کلاس هاچ بک نمایش کرد. درون سال ۱۹۷۱ مدلی از این خودرو با تیونینگ آبارت (Abarth) رونمایی شد. فیات در آن زمان به حاشیه رانده شد و همین باعث شد تا تولید مدل A112 خیلی بوسیله طول نیانجامد. داخل سال ۱۹۸۶ با کاهش محبوبیت A112، تولید این خودرو به عاقبت رسید. فیات مدیریت برندهای زیادی را داخل اختیار داشت، به همین دلیل برند اتوبیانکی را با لانچیا ترکیب کرد و این شرکت تو سال ۱۹۸۹ تعطیل شد.سیتروئن دی اس (۱۹۵۵)؛ سیستم تعلیق پنوماتیک



در دهه ی ۱۹۵۰، جایگزینی سیتروئن ترکشن آوانت (Citroen Traction Avant) با یک خودروی مدرن الزامی بوسیله دید می رسید. این خودرو از سال ۱۹۳۴ به فروش می رسید و بجای در طولانی این مدت بدون دگرگونی همیشگی مانده بود، از مد افتاد. برای مطابقت با تغییر زمانه، سیتروئن یک خودروی خانوادگی نقشه کشی کرد که حداقل ۲۰ سال جلوتر از رقبایش بود. خودروی دی اس (DS) داخل سال ۱۹۵۵ با مدل سازی آینده نگرانه و سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک بخاطر نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد.

رنو و پژو در آن زمان به ندرت نگران تحول ژرف سیتروئن بودند. هنگامی که دی اس تو کنار خودروی سیتروئن 2CV قرار داده می شد، ظاهری آینده نگرانه پر حرارت داشت. این مدل داخل سال ۱۹۷۵ با پیشرانه های قدرتمند و چراغ های جلوی سریع الحرکه وابسته به موجب حرکت خودرو به روزرسانی شد. تا سال ۱۹۷۵ که تولید این خودرو متوقف شد، همچنان متشابه مدل های صد بیستم و دوم به دید می رسید. تا آن زمان برخی از رقبا توانستند بوسیله سرعت این خودرو برسند، ولی هیچ کدام راحتی یا مدل سازی آن را نداشتند. اگرچه مدل CX که جایگزین این خودرو شد، از چراغ های جلوی سریع الحرکه وابسته بوسیله جهت حرکت نصیب نمی برد، این فناوری در سال های ابتدایی قرن ۲۱ دوباره ظهور کرد.BMC مینی (۱۹۵۹)؛ هاچبک کوچک شهری



داخل دهه ی ۱۹۵۰، خودروسازان بریتانیایی سهم خود را در راسته از دست دادند و مشارکت هایی که در حال پیدایش خودروهای کوچک و با مصرف بنزین اقتصادی بودند، تسهیم آن ها را تصاحب کردند. شریک شدن بریتیش اتومبیل (British Motor) از غربال ایسیگونیس درخواست کرد تا یک خودروی چهارنفره و کوچک و به صرفه طراحی کند. این مأموریت تقریبا غیرممکن به دید می رسید ولی ایسیگونیس پیشرانه را داخل بالای جعبه دنده صبر قسط و آن را به به خشکی امدن چرخاند. خودروی واقعی مینی (Mini) که تو سال ۱۹۵۹ عرضه شد، با خودروهای کوچکی که بخاطر هم چشمی با آن ها نقشه کشی شده بود، از رویت طراحی و فناوری فاصله ی اضافی داشت.

پیکربندی پیشگامانه ی ایسیگونیس برای خودروی کوچک مینی، آن را به یکی از هوشمندانه ترین مدل های صنعت خوردروسازی تبدیل کرد. درحالی که هیچ وقت ایده ی قرار دادن پیشرانه در بالای محبوب و متداول نشد، ۱۰ خودروی جدید فروخته شده درون سال ۲۰۱۹ از طرح پیشرانه عرضی استعمال می کنند.آمفی کار (۱۹۶۱)؛ سازنده اولین خودروی دوزیست



شرکت آمفی کار (Amphicar) آلمان با عرضه ی خودرویی به اشتهار ۷۷۰ مهیا بوسیله پیشرانه ی ساخت تریومف (Triumph) معروف شد. این خودروی دوزیست می توانست در روی آب و زمین حرکت نرم که آن را بوسیله یکی از محصولات جالب در صنعتی خودروسازی جهان تبدیل کرد. آمفی امر امیدوار بود قوم های آمریکایی که تعطیلات خویشتن را نزدیک حوض درست کردن می گذرانند، این خودروی دوزیست را بخرند. آمفی کار تصمیم داشت سالانه ۲۵،۰۰۰ وسیله از این خودرو را بسازد. خودروی ۷۷۰ که در سال ۱۹۶۱ ارائه شد، نخستین خودرو از سنخ خود بود که در دسترس عموم استراحت گرفت. شهرت ۷۷۰ نشانگر این است که می تواند با سرعت ۷ مایل برساعت (۱۱/۲ کیلومتربرساعت) روی آب و ۷۰ مایل برساعت (۱۱۲ کیلومتربرساعت) روی زمین لول کند.

تولید ۷۷۰ داخل سال ۱۹۶۵ به پایان رسید، اما آمفی حکم مونتاژ خودرو را ادامه عدالت تا اینکه تو سال ۱۹۶۸ کاملا تعطیل شد. این شرکت داخل مجموع ۳،۸۷۸ دستگاه ساخت و ۳،۰۴۶ دستگاه از آن ها را بوسیله آمریکا صادر کرد. پس از آن هیچ شرکتی نتوانست جای خالی آمفی امر را انباشته نرم و تا سال ۲۰۱۹، خودروهای دوزیست همچنان داخل فیلم های علمی تخیلی دیده می شوند.

نکته ی جالب: آمفی کار توسط گروه Quandt مخلوق شده است، که آن را به شریک خواهری کردن بی ام و تبدیل می درنگ.کوموتور (۱۹۶۷)؛ اولین خودروی فراهم به پیشرانه وانکل



درون دهه ی ۱۹۶۰ میلادی، همدستی های NSU و سیتروئن هردو اعتقاد داشتند که خودروهای آینده از پیشرانه گردان وانکل (Wankel) استفاده خواهند کرد. آن ها در سال ۱۹۶۷ شرکت سرمایه گذاری مشترکی در لوکزامبورگ به نام کوموتور (Comotor) بوسیله منظور طراحی و پیدایش پیشرانه بخاطر انواع خودروها تأسیس کردند. از نظر تئوری، سرمایه گذاری آن ها عالمانه بود، در مدت پیشرانه ی وانکل جمع وجور، ساده و دارای کارکرد فصیح حیات. در عمل، این پیشرانه با استعمال بنزین بسیار و مشکلات مربوط بوسیله نبوغ اطمینان مشت وپنجه نرم می کرد.

فناوری پیشرفته ی کوموتور تو مدل آزمایشی سیتروئن M35 و خودروهای GS Birotor و NSU Ro80 به کار پژمان شد. صبر بود یکی از پیشرانه های کوموتور در مدل های پرچم دار CX مورد کاربرد قرار گیرد؛ اما بحران نفتی سال ۱۹۷۳ آسیب زیادی بوسیله دستور کار های کوموتور زد و پس از مدت کوتاهی، این شرکت جدیت های تحقیقاتی خویشتن را ایستا کرد.

در سال ۱۹۶۹ فولکس واگن، شرکت NSU را با اتو یونیون (Auto Union) ادغام کرد و برند جدید آئودی متولد شد؛ با این وجود تولید خودروی Ro80 تا سال ۱۹۷۷ امتداد داشت. سیتروئن نیز که هرگز خودرویی مهیا به پیشرانه ی وانکل را به تولید انبوه نرساند، در سال ۱۹۷۶ به ورشکستگی رسید و این شرکت توسط پژو تصاحب شد.بریکلین (۱۹۷۴)؛ تاسیس خودرو با رجحان ایمنی



مالکوم بریکلین، یکی از کارآفرینانی که به راه اندازی سوبارو در آمریکا کمک کرد. بریکلین شرکت خود را برای تولید محصولاتی با تمرکز روی حمایت خودرو تشکیل داد. اولین میزان تولیدی بریکلین، خودروی کوپه SV-1 با قامت ی آکریلیک و دارای درهای گالوینگ وجود که شهرت آن مخفف کلمات «Safety Vehicle One» است. بریکلین ترانه داشت مجموعه ی کاملی از خودروهای مصون را که احتمالا SV-2 و SV-3 و غیره نامیده می شدند، عرضه یواش. 

بریکلین درهای گالوینگ را بوسیله این دلیل گزینش کرد که طی باز شدن جلوی عبور و مرور را نمی گرفتند. خودروی کوپه بریکلین از قفس غلت گیر و ضربه انسداد یکپارچه ای روزی می سرما که فراتر از استانداردهای عارضه طالع آمریکا در دهه ی ۱۹۷۰ بود. بریکلین فکر می کرد که سیگار کشیدن قفا فرمان خودرو ایمن نیست، SV-1 به فندک سیگار مجهز نبود.

استان نیو برانزویک کانادا در جدیت برای رفع بیکاری، میلیون ها دلار روی پروژه ی بریکلین سرمایه گذاری کرد اما بی نهایت سریع به آن خاتمه داد. شرکت بریکلین در سال ۱۹۷۵ و پس از تاسیس ۲،۹۵۴ مایه خودرو تعطیل شد. مالکوم بریکلین هیچگاه وقت بخت پیدا نکرد که رویکرد خود درون ترجیح ایمنی برای طراحی خودرو را در سایر مدل ها به کار گیرد. شرکت Consolidated International واقع در کلمبوس ایالت اوهایو، ۳۶ دستگاه خودروی ناتمام را در خط تولید بریکلین به همراه کامل قطعات و مواد مقدماتی خریداری کرد و بوسیله توزیع کننده ی رسمی این همکاری تغییر شد.مشارکت دلورین موتور (۱۹۷۵)؛ سوپراسپرت ارزان بها با درهای گالوینگ



جان ز. دلورین، یکی از مدیران بزرگ جنرال موتورز بود که شریک شدن خود را در سال ۱۹۷۵ تأسیس کرد. دلورین می مراد یک خودروی اسپرت تولید کند که سریع، ارزان بها و مصون باشد. دلورین تمام جزئیات و فرایندهای صنعتی خودروسازی را با پیشرفت در شرکت جنرال موتورز یاد گرفت؛ به طوری که اگر تنها یک نفر می توانست چنین پروژه ی بلندپروازانه ای را با موفقیت انجام دهد، فقط دلورین بود. او شخصی به معروفیت جورجتو جورجارو را برای دگرگونی رویایش به واقعیت، استخدام کرد.

خودروی دلورین DMC-12 تو سال ۱۹۸۱ با قشری بسیار جالب، درهای گالوینگ و بدنه ای از جنس فولاد ضدزنگ رونمایی شد. با این وجود خودرو دقیقاً آن طوری که دلورین فرض می کرد، نبود. عدد ۱۲ داخل نام این خودرو به قیمت پایه ۱۲ هزاره دلاری ( حدود ۳۳,۰۰۰ دلار داخل سال ۲۰۱۹) اشاره داشت اما هنگامی که DMC-12 برای سودا به بازار نمایش شد، قیمت آن به ۲۶،۱۷۵ دلار (حدود ۷۳,۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹) رسید. به تعبیر ساده تر، مدلی بسیار پایین از شورولت کوروت داخل آن زمان قیمتی حدود ۱۵،۲۴۸ دلار (۴۲،۵۰۰ دلار تو سال ۲۰۱۹) داشت. مشکلات کنترل کیفیت در کارخانه ی دانماری (Dunmurry) ایرلند شمالی (کارخانه ای که این خودرو در آن مصنوع می شد) و عملکرد خسته پیشرانه PVR V6، باعث لکه دار شدن اشتهار این خودرو شد. 

دولت انگلیس که بوسیله دلورین کمک مالی می کرد، از دادن پول بیشتر به این خودروساز خودداری کرد و شرکت دلورین اتومبیل به دلیل بدهی های زیاد خود ورشکست شد. وقتی دلورین به بزه قاچاق مواد مخدر توسط FBI دربند شد، رسوایی بیشتری به بار آمد. البته مدتی پس ازآن دلورین از این اتهامات تبرئه شد؛ ولی شرکت دلورین موتور هیچگاه گاه نتوانست مکرر احیا شود.ساترن (۱۹۸۵)؛ سازنده خودروهای میسر و مفت



جنرال موتورز تو سال ۱۹۸۵ برند سترن (Saturn) را ساخت تا بتواند در مقابل خودروسازان ژاپنی قرین هوندا و تویوتا بوسیله رقابت بپردازد و خوشبختانه سهم از دست رفته ی خود را در بازار به مشت آورد. معماران این برند با محل جدیدی مبدا به کار کردند تا تصورات خود را درباره خودرو و مشارکت خودروسازی ایده آل به واقعیت تبدیل کنند. سترن به متعاقب طمطراق گرایی، قدرت و عملکرد یا رک زیبا نبود. به طور خلاصه، سترن می خواست که خودروهای معمولی برای افراد عادی تولید بطی ء.

خلق برند سترن یکی از پروژه های زیاد خطرناک جنرال موتورز بوده است. خودروهای آن تقریبا هیچگاه اشتراکی با سایر اعضای جنرال موتورز نداشت. مقیاس های مقدماتی مشابه سری S S از پنل های هیکل پلاستیکی ضدضربه بهره می بردند که روی پلتفرم خاص این برند سوار می شدند و از پیشرانه های چهار سیلندری که به طور ویژه برای محصولات سترن ساخته می شدند، مصرف می. کردند تولید خودروهای سترن در کارخانه اسپرینگ هیل ایالت تنسی ادا می.

شد خودروهای سترن درون دهه ۱۹۹۰ میلادی بیع نسبتا انعام داشتند که بخشی از آن به دلیل ارج پایین و مقطوع محصولات بود؛ عاملی که بیشتر خریداران را به نمایشگاه های خودرو جذب می. کرد ولی این برند تو اوایل دهه ۲۰۰۰ با ارائه ی بعضی از مدل های لوکس و گران قیمت، وجهه ی خود را متروک کرد و از مأموریت ابتدایی ی خویشتن منحرف. شد تا اینکه خودروهای داخلی آن همچنین تباین چندانی با خودروهای ساخته شده در سایر برندهای تحت دیدن جنرال موتورز نداشتند و محبوبیت این برند به تدریج در میان مشتریان رو بوسیله کاهش. گذاشت در سال ۲۰۰۹، جنرال موتورز پس از ورشکستگی، اعلام کرد که عزم دارد سترن را به شرکت پنسکه (موتور Penske) Automobile. بفروشد این قرارداد بعداً در همان سال منتفی شد و سترن درون خاشاک دانی صنعت خودروسازی بوسیله پونتیاک و هامر.پیوست مک (لارن)۱۹۸۹ ؛ تاسیس ابرخودرو با حکم داخل



وسط تو دهه ۱۹۸۰ میلادی هیچ کمبودی از نظر درگاه خودروهای سوپراسپرت سریع و قدرتمند حیات نداشت؛ ولی مک لارن معتقد بود که می تواند محصولی بسازد که بهتر از بقیه عمل. بطی ء ران دنیس رئیس هیئت مدیره مک لارن، منصور اوجه سهام دار دارا این باهم اتحاد کردن و گوردون موری بوسیله عنوان مدیر فنی، می خواستند نوک تیز ترین و بهترین خودروی سوپراسپرت جهان را. بسازند برای الحاق به چنین جایگاهی، خودروی سوپراسپرت مک لارن باید نسبت قدرت به وزن بهتری نسبت به نمونه های تولیدی موجود داشته و داخل ذات حال اسودگی و قابل مصرف. باشد آن ها تصمیم گرفتند خودرو را مک لارن F1 نام گذاری.کنند مقاله های:مرتبط نمونه ای کمیاب از تاکر 48 آماده حراج شدبهترین خودروها از برندهایی که بوسیله تاریخ

پیوستند تیم مسئول توسعه خودروی سوپراسپرت F1 از تخصص و تجربه ی مک لارن تو مسابقات موتور رانی برای حل مشکلات پیش آمده استفاده. کردند این استاندارد به بدوی خودروی تولیدی دارای مجوز تردد در خیابان و حاضر به پیکر ی مونوکوک فیبر کربنی تبدیل. شد پیشرانه ی خورجینی ۱۲ سیلندر این خودرو از قطعات بی ام و ساخته شده است ولی مک لارن قطعات پیشرانه را به دلایل حرارتی با ورقی از طلای خالص. پوشاندند قرار دادن صندلی شوفر تو جلو و مرکز، نیاز به مصرف از طرح راست یا چپ فرمان را از بین می برد و در ضمن محیط بخاطر نشستن سه سرنشین همواره می. کرد مک لارن اف وان ارزان ارزش نبود، اما خودروساز بریتانیایی پس از معرفی کردن این خودرو پیش از گرندپری فرمول یک موناکو داخل سال ۱۹۹۲، سفارش های بیشتری نسبت به آن چه غبطه می رفت، دریافت.

کرد مک لارن هیچگاه برنامه ای بخاطر پیشگاه داخل مسابقات موتور رانی با F1 نداشت؛ ولی مشتریان این شرکت، ران دنیس و تیمش را وظیفه خور کردند که معیار GTR این خودرو را تهیه کرده و در مسابقات ۲۴ ساعته لمان سال ۱۹۹۵ شریک شدن. کنند این خودروساز انگلیسی جایگاه های اول، سوم، چهارم و پنجم را با مک لارن اف وان در لمان سال ۱۹۹۵ بوسیله دست.آورد EV1 جنرال (موتورز)۱۹۹۶ ؛ خودروی اسپرت برقی بخاطر



جمله خودروی EV1، اولین تلاش جدی جنرال موتورز در تاسیس خودروی الکتریکی بخاطر عموم انسان. وجود EV1 در سال ۱۹۹۶ و از عادت برنامه ی دربست خودرو بوسیله برخی رانندگان تو تعداد معدودی از شهرهای آمریکا از جمله لس آنجلس عرضه. شد مسئولان جنرال موتورز این کار «را ارزیابی مهندسی درون وضعیت» واقعی خواندند و به شریک شدن کنندگان بانگ دادند که در هر زمان از آن ها خواسته می شود که خودرو را بدون اطلاع قبلی برگردانند؛ این دقیقاً همان چیزی بود که ائتلاف.

افتاد جنرال موتورز کامل ۱،۱۱۷ نمونه را قبل از فرجام سال ۲۰۰۳ فراخواند و بسیاری از آن ها را نابود. کرد این انبازی ادعا می کرد که تقاضا بخاطر خودروی برقی بخاطر تعبیر کردن سرمایه گذاری روی آن متجاوز از حد کم است و تا زمانی که تولید شورولت بولت داخل سال ۲۰۱۶ آغاز شد، خودروی برقی دیگری نمایش.نکرد تویوتا (پریوس)۱۹۹۷ ؛ پیش گام عصر



هیبریدی مدل اولیه تویوتا پریوس در طول زندگی ۶ ساله ی خود شاهد تغییرات بسیار زیادی بود که شاید هیچگاه خودروسازی در طولانی زندگی خود چنین تغییراتی را امتحان. نکرد تویوتا اولین شرکتی نبود که پیشرانه های (هیبریدی فناوری بنزینی برقی که منشا ء آن به اوایل قرن بیستم می) رسد را آزمایش کرد؛ ولی خودروساز ژاپنی در زمانی که بسیاری از رقبایش در حال معرفی مدل های دیزلی بودند، این پیشرانه را آماده و بخاطر عموم مردم در سراسر دنیا ارائه.

کرد تویوتا همیشه سیاستی دوگانه در بستگی با خودروهای دیزلی داشت؛ ولی فناوری هیبریدی که در پریوس مصرف شده بود، در سال ۲۰۱۹ در بسیاری از اعضای خانواده ی تویوتا و همچنین نمونه های مزدا و سوبارو بسط. یافت رقبای این همدستی بالاخره توانستند به سطح فناوری خودرو تویوتا پریوس برسند و بی آرامی اکنون هر خودروسازی حداقل یک مدل خودروی هیبریدی در شیار تولید خود. دارد شریک شدن هایی که مدل هیبریدی ندارند، در حال تلاش مضاعف هستند تا زودتر آن را به بازار ارائه.کنند (گوگل)۲۰۰۹ ؛ پیشتاز فناوری خودرو



خودران گوگل با سرمایه ی عظیم خود، درسال ۲۰۰۹ آویشن کوچکی از محققان باتجربه را برای شروع کار روی خودرو خودران استخدام کرد؛ تو آن زمان هیچ کسی به این طور پروژه ای فکر نمی. کرد بسیاری از افراد با خود فکر کردن می «کردند آیا چیزی را که بسیاری از خودروسازان مبصر با سال ها سابقه ی تاریخی به آن نرسیده اند، شرکتی فناوری می تواند عاری هیچ تخصص خودرویی به آن مشت»

یابد؟ به زودی گوگل تو اثر کسب تعداد زیادی از داده ها و اطلاعات، با سرعت زیاد صدرنشین فناوری خودرو خودران. شد در سال ۲۰۱۲، تویوتا پریوس حاضر بوسیله فناوری توسعه یافته ی گوگل، مقدماتی خودروی خودرانی بود که داخل ولایت متحده مجوز تردد شهود. کرد درون سال ۲۰۱۶، تکاپو های این شرکت عرشه برند (ویمو) Waymo دوباره به حکم خویشتن امتداد داد و خودروی عاری راننده و سرویس تجاری تاکسی (اینترنتی اشتراک) موتور را راه اندازی.کرد (ترافوگیا ۲۰۱۹ و پس از)آن ؛ نخستین خودروی



پرنده تا سال ۲۰۱۹، خودروهای پرنده که از دهه ۱۹۶۰ درون دستور کار های تلویزیونی مانند جتسونز وهله داده شده بودند، هنوز دانا دنیای حقیقی. نشدند بهترین راه برای رفت وآمد هوایی، هنوز غم خرید بلیت هواپیما. است بسیاری از شرکت ها سعی کرده اند موانع فنی و عرفی را که درون خوش نویسی پرواز با خودروهای پرنده تولید می شود، از بین ببرند؛ اما هیچکدام بوسیله اندازه ی انبازی (ترافوگیا) Terrafugia واقع تو ماساچوست بوسیله اصلی کردن این ایده و آرزو نزدیک نشده.

است ترافوگیا شرکتی متعلق به جیلی است که با سرمایه ی هنگفت خود بسیاری از برندهای شریف خودروسازی از عموم ولوو، لوتوس و نیمی از اسمارت را اداره می. یواش این انبازی داخل حال حکم روی خودروی پرنده پلاگین هیبریدی خودرانی به نام-TF X است که گفته می شود در سال ۲۰۲۳ به نعوظ آزمایشی فعالیت خویشتن را آغاز خواهد. کرد اگر ترافوگیا و جیلی موفق به طراحی و سودا اولین خودروی پرنده برای یکسره مردم شوند، نقشی برجسته در تاریخ خودروسازی به دست خواهند.آورد بیشتر:بخوانید فناوری دستیار شوفر باعث افزایش حواس پرتی راننده می شودگوگل همه اپلیکیشن های پیام رسان خود را در یک تیم واحد جمع می کنداریک اشمیت ظاهرا از ماه فوریه گوگل را ترک کرده استگوگل بوسیله اشتباه ۱۰ دستگاه پیکسل 4 را برای یکی از خریداران ارسال کردفورد معلومات خودروهای خودران خود را در وارستگی محققان صبر می
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از روابط عمومی شبکه «ارائه»، شبکه نمایش در ادامه تغییرات فضای اطراف هر جسمی پخش خویشتن متاثر از شرایط فاصله گذاری اجتماعی، این هفته به ممارست آثار ویل اسمیت و پخش سری فیلم های «منبع ها» در باکس فیلم های سینمایی ادامه دار خود می پردازد.

«عروسیخانه»، «هما»، «آخرین اختلاس»، «نشانه بازپسین»، «نگین»، «مرد» و «هفت به پشت» فیلم های سینمایی ایرانی باکس ساعت ۱۳ هستند که به نظم از شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه تا جمعه ۱۹ اردیبهشت پخش می شوند.

فیلم های «وداع با ابلهان»، «نجات ارشد»، «مسافر فردا»، «ماجراهای خانه ما»، «رازهای گذشته یک زن»، «راه طولانی خانه و سرگذشت جویان» همچنین این هفته از  ساعت ۱۵پیش روی مخاطبان فراغت می گیرد.

نیز داخل هفته جاری فیلم های سینمایی امتداد دار ساعت ۱۹ به ترتیب از شنبه ۱۳ تا جمعه ۱۹ اردیبهشت، با پخش سری فیلم های «لاک عقب های نینجا ۲»، «صعود - قسمت های ابتدا و دوم» و سری فیلم های «ذات ها» که بر اساس شعر آلکس هالی ساخته شده اند و بازگوکننده حقایق بسیاری از جنایات قرون گذشته آمریکا تو راست نیاکان او و انسان سیاه غشا آفریقا و در قالب چهار فیلم سینمایی است از شبکه عرضه امتداد می یابد.

در هفته پیش رو از روزگار ۲۱  هم با پخش فیلم هایی به زیبایی «من ربات هستم»، «متخاصم ملت»، «تو جستجوی خوشبختی»، «ضربه مغزی»، «حماسه ساز»، «مرد دوگانه» و «ترتیب هر اتفاق» با بازی ویل اسمیت، آثار این هنرپیشه مرور می شود.

اسمیت، یکی از موفق ترین ستارگان سینمایی در ۲۰ سال اخیر است و بوسیله سرعت پله های ترقی و محبوبیت را بین مخاطبان سینما در سراسر دنیا پیمود. وی نقش های متنوعی را در کارنامه بازیگری اش بوسیله ثبت رسانده است و چهار وعده داوطلب دریافت جایزه گلدن گلوب، دوبار جایزه اسکار و یک مرحله نیز برنده کارمزد دما شده است.

«هشت درجه زیر صفر»، «حداکثر محکومیت»، «نماینده تفرج»، «آگهی ترحیم»، «پاپیون»، «قصر رویایی» و «ماموران بزرگراه» تیمار عنوان فیلم های دیگر شبکه نمایش است که در هفته جاری ساعت ۲۳  به ترتیب اسامی ذکر شده پخش می شوند.

فیلم های کلاسیک در باکس ساعت یک بامداد این شبکه نیز به ترتیب فیلم های «آخرین مترو»، «اهانت»، «اتاق هنرمند»، «تاندر بولت و لایت متورم»، «ترافیک»، «دوستان ادی کویل» و «پاگنده به هنگ کنگ» می رود، خواهند بود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی تو این یادداشت به سه نکته زیر درباره شرایط کنونی رمز کرده است:

"تو اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سیستم بانکی تاکنون بیش از ۱۹.۳ هزار میلیارد تومان وام دین الحسنه به خانوارهای یارانه بگیر صیقل کرده و درحال تدارک منابع لازم انگیزه اجرای جنین دوم طرح و پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی به بنگاه ها و واحدهای آسیب دیده از کرونا هستیم. 

 باتوجه بوسیله نوبت مردم به حضور در بازار سرمایه، عرضه سهام شرکتهای دولتی و بانک ها و تکمیل سهام شناور انبازی های بورسی از لزوم های ایجاد اعتدال درون نمایش و تقاضا و عمق بخشیدن بوسیله بازار سرمایه است. تو راستای اجرای ضوابط قانونی کاهش بنگاهداری بانک ها، بخشنامه ای را درخصوص ضرورت انتقال سهام شرکت های وابسته بوسیله بانک ها درون بورس صادر کردم. نحوه اقدام و عملکرد بانک ها، شاخص بنیانی ارزیابی عملکرد مدیران بانک ها در یکدلی با محاکمه های اقتصادی قضا و قدر است.

همتی تو خصوص کسری بودجه دولت، ناشی از کاستی جدی ارج نفت و فرآورده های نفتی گفت: بخاطر چندمین بار تأکید میکنم در شرایط حاضر اقتصادی، انتشار اوراق بدهی روش مناسب تری برای تأمین کسری و همچنین جلوگیری از پولی کردن کسری بودجه و باد است. بانک مرکزی آماده استفاده وسیع از عملیات بازار باز، برای کمک به دولت و نمو اقتصادکشور است.

دولت با انتشار اوراق بدهی، خیر تنها می تواند نیازهای خویشتن را پوشش دهد، بلکه بوسیله تعمیق راسته بدهی و توافق ترازنامه بانک ها نیز کمک کرده و ابزار کنترل بهتر پف را درون اختیار بانک مرکزی فراغت می دهد. سطح پایین بدهی های بخت نسبت بوسیله استاندارهای دنیا، و روند آتی نرخ منفعت حقیقی و رشد اقتصادی، کرانه مناسبی تو پیش روی اقبال برای استفاده از این ابزار فراغت داده است". توضیحات همتی درباره تسهیل خدمات پرداخت خُرد بوسیله مردم
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از تسنیم، قیصر حافظی، امروز ۹ اردیبهشت در مجمع خبری اظهار داشت: بیمه شدگان چهارمحال و بختیاری می توانند با استفاده از یک کد پنج رقمی که توسط راه اندازی بیمه سلامت صادر می شود، تمامی خدمات بیمه ای خود را دریافت کنند.  

وی بیان کرد: در عرضه خدمات سرپایی مانند خدمات مقدر شدن بستری، شایان با نیازهای جامعه لیاقت سنجی انجام می شود.  

مدیرکل بیمه مصونیت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: صیانت از حقوق بیمه شدگان قبل و حین دوران کرونا از تقدم های بیمه اشتی استان بوده و قراردادهای جدیدی برای استفاده بیمه شدگان بدون روبرویی انسان ها با اندوه و شکست کرونا منعقد شد.  

وی اضافه کرد: صیقلی بدهی بوسیله موسسات طرف قرارداد بیمه مصونیت استان و همچنین تامین مالی دانشگاه علوم پزشکی بوسیله ویژه در عهد کرونا پرداخت و بوسیله روز شده است.  

حافظی عنوان کرد: در رویکرد جدید، بیمه سلامت، از ارگان های مهم و تامین کننده مالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و در دوران کرونا هیچ کدام از خدمات بیمه ای در استان تعطیل نشد، نیز سامانه ۱۶۶۶ از اسفندماه ۹۸ تاکنون به صورت شبانه یکروز پاسخگوی سوالات پزشکی و کرونایی مردم توسط پزشکان است.  

وی گفت: با مراکزی که طی این ایام شریک نکردند تلاقی جدی صورت می گیرد.
محمدباقر اثنی عشری، مهتر هیات مدیره ی راه اندازی نظام صنفی رایانه ای (نصر) از رد شدن ثبت سفارش برخی کالاهای متداول حوزه ی  فناوری اطلاعات از جمله سرور، پردازنده، تجهیزات ذخیره ‏سازی و... وقوف داد. به گفته ی او ثبت توصیه این کالاها پیش از این طبق روالی که بود داشت ایفا می شد اما زمان حال به دلیل «موجود بودن معیار ی تولید داخلی» رگه شده است. او برهان ذکر شده برای عدم ایلچی گری کالاهای حوزه ی فناوری داده ها را تعجب برانگیز خواند و با ارسال نامه ای به مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت بوسیله این موضوع اعتراض کرد و مشتاق بازبینی شد.

رئیس هیات مدیره ی سازمان نصر می گوید داخل روزهایی که عالمگیر ویروس کرونا داخل کشور باعث افزایش دورکاری و عرضه ی خدمات آموزشی از اسلوب دور شده ادعا برای تهیه ی تجهیزات زیرساختی حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین افزایش پیدا کرده است. او همچنین می گوید به دلیل حاجت بازار به این مدل کالاها امتداد ی ممنوعیت ثبت سفارش، باعث افزودن قاچاق این نمونه کالاها در بازار می شود. اثنی عشری در پایان نامه ی خویشتن منتظر برگزاری جلسه ای بوسیله صورت حضوری یا غیرحضوری درون اسرع نفس با نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت شد تا تمامی ابعاد آن تک مطالعه قرار بگیرد.مقاله ی مرتبط:ممنوعیت ثبت نصیحت واردات برای کالاهای مثل تولید داخلی

این غرض در پی گزارشی محزون شده است که در آن حسین مدرس خیابانی، پایدار مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به کنترل واردات تأکید کرده حیات. او واردات را در سه گانه گروه پا بر جا کالای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات تقسیم کرد و گفت واردات هر ماشین آلات یا قطعه ای که در داخل، نبوغ تولید آن حیات دارد باید ممنوع شود. او کمال مطلوب از پیاده سازی ممنوعیت را صیانت از منابع ارزی محدود کشور و همچنین امان از تولید داخلی عنوان کرد.

در همین راستا، حمید توسلی، جثه هیات مدیره و باشگاه سخت اسباب سازمان نظام صنفی می گوید عدم واردات تجهیزات ابکی افزاری آسیب جدی به زیرساخت های ملک و کسب وکارهای فعال این حوزه مسبوق خواهد کرد و نیز تعرض شرکت های تأمین کننده و فعالان حوزه ی فناوری را به همراه خواهد داشت. او درون تک شکوه واردات تجهیزات ضروری زیرساختی فناوری اطلاعات گفت: کالای زیرساختی به اندکی ارزش افزوده ایجاد می نرم که برای کسی جای شک نیست. همه ی ما گواه هستیم تو شرایطی که غوغا کرونا و تعطیلی اشتراکی به خشکی امدن کشور حاکم شده همین کالاها و زیرساخت فناوری اطلاعات چگونه باعث رهایی ناحیه تو وضعیت بحران می شود. این زیرساخت فناوری مفروضات است که موجب شده مردم بتوانند بیع آنلاین انجام بدهند و آموزش بر این بستر ممکن باشد و جلسات کاری بوسیله رخ رمزی برگزار شوند.

توسلی در ادامه CPUرا مثال زد و گفت تولید این قطعه به طور شخصی در اصالت دو همکاری تو دنیا است و درحال مهیا ایران شرایط تولید این قطعه را ندارد. او در امتداد گفت برگ پر اب افزاری ضروری هستند و واردات آن ها ترجیح فوقانی دارد؛ اگر با نبود این زیرساخت ها یک روز اینترنت قطع شود هرج ومرج وسیعی درون سطح کشور رخ خواهد عدل. او در امتداد از بخت و وزارت صنایع خواست این موضوع را جدی بگیرند و حتی چنانچه اشتباهی در ارسال این دستورالعمل قیافه داده است آن را ارامش کنند. او گفت:من فکر کردن می کنم همین الان بی قراری حتی چنانچه مشکلی در ثبت موعظه های ما وجود نداشته باشد با دردسرهای زیادی مواجه هستیم. مسوولان قلمرو متوجه این موضوع نیستند که دوماه است کشورهای گره و تایوان که تولیدکننده ی پا بر جا قطعات هستند با اسکان فرمان مواجه بوده اند و درون حال فراهم بدون این نامه ها و تصویب نامه ها ما دوماه دنبال هستیم و باید بتوانیم این کاستی را جبران کنیم. فراموش نکنیم که کامل جهان خریدار این تولیدات هستند وبه نعوظ کلی این افت وجود دارد. خود هیاهو کرونا ما را با مشکل مواجه می درنگ و در تأمین نیازهای ملک با بغرنج مواجه هستیم حالا این نامه ها و سنگ اندازی مزید کنار انگیزه می شود.

توسلی تو دنباله بوسیله تعدیل نیروی انبازی ها و مهاجرت نیروهای فقره فنی و ارزشمند از سرزمین در اثر چنین تصمیم هایی رمز کرد و گفت این موضوع تعطیلی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را به همراه خواهد داشت و این موضوع باری به خشکی امدن دوش دولت خواهد بود. به گفته ی او بیع آنلاین، برگزاری جلسات آنلاین و تاکسی های اینترنتی که اشتغال اضافی ایجاد کرده است بدون زیرساخت سخت افزاری ممکن نیست.

بدنه هیات مدیره و کمیسیون سخت ادوات سازمان ترتیب صنفی در ادامه گفت عدم ثبت توصیه تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات، علاوه پهلو همدستی های شاداب افزاری انبازی های نرم افزاری را همچنین با مشکل مواجه خواهد کرد. به گفته ی او زیرساخت های بانکداری هم پایین تر تأثیر فراغت خواهند گرفت و بانکداری الکترونیک با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد. او گفت:وقتی ما با نامه ای مواجه می شویم واردات CPU، سرور، لپ تاپ، تبلت، استوریج، هارد دیسک، روتر را ممنوع می کند عاطفه می کنیم موضوع جنبه ی شوخی فاش کرده است. وقتی چنین کاری ارتکاب می شود فقط امیدواریم این یک اشتباه بوده که به زودی برطرف شود. وگرنه همگی می دانید ما تولید کننده ی سید و لپ تاپنیستیم. اگر می خواهیم این ها را مونتاژ کنیم اندوه باید قطعات را باخبر کنیم و ناحیه ما هنوز به وهله ی تولید این قطعات نرسیده است. ما امیدواریم که بهره به لبه ی تکنولوژی دنیا برسیم ولی تو سالی که با این فساد شروع شده و به دنبال تشنج تولید هم هستیم این تصویب نامه ها تنها باعث اسکان فقره فعالان این حوزه و بیکاری افراد اضافی می شود.

نیاز داریم داخل دولت بوسیله این معرفت برسیم که تجهیزات سخت افزاری چه هستند و چه اهمیتی دارند. ضمن اینکه امیدواریم و حامی این هستیم که همکاری های تویی بتوانند تولید داشته باشند ولی باید بدانیم این برگ چیستند و چه اهمیتی دارند و چه قدر امکان تولید آن ها در کشور وجود دارد.

توسلی در سرانجام گفت صدور این طور بخشنامه هایی نه تنها باعث رانت می شود بلکه پیشرفت و ترقی ی قلمرو را عرشه تأثیر قرار می دهد. بوسیله گفته ی او بعد از بحران کرونا، دنیا بوسیله سمت تنش صنعتی چهارم حرکت خواهد کرد و همه ی کشورهای دنیا دنبال تهیه ی تجهیزات درایت مصنوعی خواهند بود. او نیز خواستار برگزاری جلساتی با وزیر ارتباطات و وزارت صنعتی شد تا بتوان تمامی ابعاد این تصمیم گیری را بررسی کرد و اصلاحات لازم را ارتکاب انصاف.بیشتر بخوانید:کسب وکارهای گردشگری بوسیله تدریج بازگشایی می شوندهمه گیری ویروس کرونا تو ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۵ اردیبهشت ۹۹]اپلیکیشن های مدیریت کرونا و نگرانی هایی بابت حفظ کردن حریم خصوصی کاربرانافزایش سفرها در کشور با برداشته شدن ممنوعیت تردد بین استانیبازدید زنده از میراث جهانی کشور با طرح ۱۱ هزاره کیلومتر مسیر درون خانه میسر می شود
همشهری آنلاین- پریسا نوری: پرسنل از بانوان سرپرست خانوار و نامزد سیرت شرق پایتخت در طرح جهادی «مقابله با ویروس کرونا» و تهیه اقلام مورد نیاز کادر تداوی انبازی می کنند. معاون امور مدنی و فرهنگی شهردارمنطقه 4 دراین باره می گوید: «با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و بزرگی حفظ اشتی شهروندان، ۱۵۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار مراکز کارآفرینی کوثر بوسیله یاری بانوان داوطلب محله ها آمدند که از روزهای مقدمه اپیدمی این ویروس تو کلیسا کوثر، مسجد چهارده امام(ع) محله مجیدیه ـ شمس آباد، کلیسا ولی عصر(عج) خیابان کوچک مهران، مسجدالزهرا(س) داخل محله حکیمیه، همچنین حسینیه مکتب الرضا(ع) محله کوهک و سرای محله لویزان به دوخت انواع ماسک و لباس ایزوله بیمارستانی مشغول بودند.» «محمد خادمی» می افزاید: «روزانه این بانوان 10 هزار ماسک و شکل ایزوله کادر درمانی را تولید می کنند که پس از ضدعفونی برای عرضه بوسیله مراکز خیریه و درمانگاه ها ارسال می شود.» در حال مجهز 7 مرکز کارآفرینی کوثر در نواحی شهرداری منطقه 4 وجود دارد که به گفته مدیرامور بانوان منطقه بخاطر افزایش کارآفرینی و مشارکت بانوان سرپرست خانوار در این طرح، یک مرکز دیگر غصه به زودی گشادن می شود. «محدثه رفیعی» دراین باره ادامه می دهد: «با هدف افزایش همدستی بانوان سرپرست خانوار در طرح جهادی «مقابله با ویروس کرونا» هشتمین مرکز کارآفرینی کوثر تو خیابان مثال عراقی به زودی گشادن می شود.» او می افزاید: «پارچه ها، چرخ های خیاطی و لوازم مورد نیاز بخاطر دوخت ماسک و گان داخل مسکن های کوثر منطقه قبل و بعد از مراحل دوخت ضدعفونی می شوند و کارشناسان بهداشتی بر اشتی کارکنان و تولیدات این مراکز نظارت دارند.»