فروشگاه اینترنتی 500400

انتها پس از هذیان و انتظارات فراوان، کارت های گرافیک نسل آمپر انویدیابه بازارعرضه شدند و تجسس های تفصیلی از مدل GeForce RTX 3080 و جدیدا GeForce RTX 3090 توسط کارشناسان شیرهدار افزاری و سایت های فناوری و گیمینگ منتشر شد. همان گونه که انویدیا درون رویداد اطلاع ی رسانه ای خویشتن داخل ابتدای ماهِ گذشته عنوان کرده بود، راندمان بین نسلی کارت های گیمینگ آمپر نسبت بوسیله نسل تورینگ ترفیع قابل توجهی داشته و با بها متجاوز ارزان تری نیز نمایش می شوند. همین فرض بسیاری از گیمرهای جای پا سی و تا اینکه کاربران صنف ای تولید محتوا را بر آن داشت که به سرعت کارت های گرافیک قدیمی و البته همچنان قدرتمند خود مثل RTX 2080/RTX 2080 Ti را بفروشند و با همان بودجه یا کمتر، نسبت به معامله یک محصول هیجان انگیز و سریع زیرفون اقدام کنند.

اما پس از وارسی های نظریه و جامع روی کارت های گرافیک جدید، بسیاری از جنبه های کارکردی و خصوصیاتِ این محصولات معین شد که درون امتداد به رادیکال ترین آنها می پردازیم:

۱- راندمان معماری آمپر آن گونه که در ابتدای معرفی کردن و در اسلایدهای انویدیا مشخص شد دو طبق سلاله قبل تراشیدن. در واقع راندمانِ طاسی کارت گرافیک GeForce RTX 3080 در مقایسه با RTX 2080 هم دو برابر نشده است. کنار زمینه طیف متنوعی از بنچمارک های ایفا شده روی میزان های Founder’s Edition انویدیا و مدل های ساخته شده توسط شرکای تجاری انویدیا (AIB )، مشخص شده که RTX 3080  در پردازش های معمولی Rasterization گرافیکی، نسبت به پرچمدار قبیله تورینگ یعنی RTX 2080 Ti حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد و نسبت به RTX 2080 بین ۵۵ تا ۷۰ درصد سریع العمل خیس انجام می کند. نیز راندمان واحدهای پردازشی RT برای رهگیری نور و واحد های Tensor برای درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی نیز تا ۸۰ درصد بهبود پیدا کرده است. اضافه راندمان تا نزدیک بوسیله دو برابر عزب در فداکار عناوین بازی ها و رزولوشن 4K و تنها در صورت استعمال ی همزمان از RT و DLSS مشاهده شده، یا در ورزش هایی مانند Quake RTX که به جای Ray tracing از Path tracing برای اجرای تمام ورزش با تکنیک رهگیری پرتو استفاده می کنند. تو مجموع تکثیر راندمان ۳۰ درصدی نسبت به درفش دار معماری تورینگ یعنی RTX 2080 Ti که ۵۰۰ دلار گران تیز هم بوده، مقدار خرید بالایی را برای RTX 3080 ساختن می بطی ء.



تو ابتدای شناساندن کارت های گرافیک گیمینگ آمپر، انویدیا به سایت دیجیتال فاندری اجازه عدالت که برخی بازی های مشخص را با تنظیمات گرافیکی معینی روی RTX 3080 ادا کرده و راندمان آن را بوسیله رخ طاسی و نه با ارج فریم با کارت های گرافیک نسل تورینگ مقایسه کند. در واقع این بنچمارک های منتخب استاندارد ی برگزینی شده ای از بالاترین افزودن کارکرد ها نسبت به دوده قبلی بودند و نمایانگر نسبت افزایش عملکرد در تمامِ بازی های دیگر نبودند. ولی این فرض را خلق می کردند که باید اشتیاق بهبود راندمانی ۸۰ خواه ۹۰ درصدی نسبت بوسیله خاندان قبل را داشته باشیم.

اما تعدادی بعد و پس از چسبیدگی به موعد رسمی گستردن نقدها و معاینه های متخصص این محصولات توسط سایت ها و آزمایشگاه های معتبر، مشخص شد که افزایش کارکرد در نسل آمپر با وجود در خورشید تحسین بودن، تو حدی که مقدمه تخیل می شد محو و خصوصا داخل برخی از بازی ها فقط در رزولوشن 4K و تنظیمات پشته زیادترین ظهور را پیدا می یواش. علت آن غم این است که برخی از ورزش ها داخل دقت های 1080p و حتی 2K روی نوک تیز ترین پردازنده های کنونی اندوه تا حدی گلوگاه می شوند و به کارت گرافیکی اجازه ی عرض بدنه و استفاده از حداکثر توانِ خود را نمی دهند، در نتیجه افزایش کارکرد داخل این رزولوشن ها درون برخی بازی ها، از متوسطِ بدست آمده همچنین تا کمیت متناسب توجهی ناچیز می شود. تا اینکه افزودن راندمان بین نسلی آمپر نسبت به تورینگ غم بر خلاف ادعای انویدیا، جزو بالاترین رکوردهای ثبت شده داخل سراب های گذشته محسوب نمی شود.



مقایسه ی ارتقای راندمان میان نسلی تو بین درفش دار های مختلف کارت های گرافیکی انویدیا از گذشته تاکنون

داخل دیدن داشته باشید که آمارهای فوق از افزایش عملکرد بین نسلی، عزب محتوی راندمان پردازش های معمولی در واحدهای Shader است و مقایسه ی سرعت پردازش در واحدهای RT و Tensor بین دو نسلِ اخیر انویدیا را درون بر نمی گیرد، بنابراین منعکس کننده ی استاندارد اضافه کارکرد در تکنیک های رهگیری پرتو و ارتقای تصویر DLSS نیستند.معروفیت کارت گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 3090NVIDIA GeForce RTX 3080NVIDIA GeForce RTX 3070معماری تراشهAmpereAmpereAmpereمدل تراشهGA102-300GA102-200GA104-300پروسه ی ساخت8nm8nm 8nm تعداد ترانزیستورها28Billion28Billion17.4Billionهسته های CUDA1049687045888توان رهگیری پرتو69TFLOPs58TFLOPs40TFLOPsفرکانس پایه1395MHz1440MHz1500MHzفرکانس بوست1725MHz1710MHz1725MHzتوان محاسباتی35.7TFLOPs29.7TFLOPs20.45TFLOPsظرفیت حافظه 24GB GDDR6X10GB GDDR6X8GB GDDR6سرعت حافظه19.50Gbps19.00Gbps16.00Gbpsرابط حافظه384bit320bit256bitپهنای باندِ حافظه936GB/s760GB/s512GB/sاتصالات برق12Pin12Pin8Pinتوان حرارتی350W320W220Wشروع قیمت$1499US$699US$499US

مشخصات مدل های معرفی شده از نسل ۳۰۰۰ انویدیا مبتنی پیاده شدن معماری آمپر

۲- راندمان کارت گرافیک RTX 3090 تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد بهتر از RTX 3080 است. کارت گرافیک RTX 3090 کارتی بود که انویدیا از همان ابتدای شناساندن آن را بخاطر گیمرهای معمولی در رویت نداشت و زیاده چرب یا شیرین بخاطر آن گلچین کرد که عملا آن را تو رده ی محصولات تایتان استراحت داد. ولی این کارت غول قد غصه با بود بهره مندی از ۲۴ گیگابایت حافظه ی پرسرعت GDDR6X و تعداد واحد های پردازشی بیشتر، تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از GTX 3080 در ورزش های متنوع در نمودارها ظاهر شد و مدلل کرد که با وجود قیمتی که نسبت بوسیله RTX 3080   بیشتر از دو برابر بالاتر در نظر گرفته شده، ابتیاع باثبات و مناسبی تا اینکه بخاطر گیمرهای صنف ای و پی سی های رده بالا محسوب نمی شود.



بوسیله نظر بسیاری از کارشناسان، بهتر بود که کارت RTX 3090 با نام گذاری قدیمی و در قسمت قسمت کردن ی کارت های صنف ای تایتان قرار بگیرد، چرا که مزیت آن در بازی ها نسبت به RTX 3080 ناچیز است و نسبت به برچسب ۱۵۰۰ دلاری در نظر گرفته شده و توجه بوسیله نسبت قیمت به راندمان، حرفی برای گفتن ندارد. از طرف دیگر حافظه ی ظرفیت بالای این کارت گرافیکی، مشت کاربران شاغل به تولید محتوای با کیفیت داخل رزولوشن های بلندی را بخاطر پردازش زیاد سریع تیز ویدیوهای خام و با ظرفیت های بالا باز می گذارد و در پردازش های محاسباتی وزین نیز زیاد کارآمد اجرا می بطی ء. ولی در هر حال بوسیله نظر می رسد که ایده ی قرار دادن کارتی با مشخصات RTX 3090 داخل رده ی کارت های گرافیک گیمینگ بیشتر برای بوسیله چالش کشیدنِ AMD با حداکثر قوای ممکن در معماری آمپر بوده است و نه لزوما برای بهره مند سازیِ گیمرها. تو غیر این صورت، عرضه ی کارت گرافیکی با همین تراشه و حافظه ی ۱۲ گیگابایتی می توانست گزینه ی بسیار مناسب رطوبت را در موافق گیمرها صبر دهد و با مقدار بسیار مناسب لطافت غم عرضه شود.

۳- کارت های گرافیکی آمپر تا مدت مدیدی با کاستی عرضه در سطح دنیا مواجه خواهند بود. حتی قبل از معرفی و ارائه ی کارت های گرافیکی RTX 3080 و RTX 3090 اندوه شایعات یدکی حاکی از محدودیت هایی درون تولید و عرضه ی این کارت ها تو ابتدای دخول بوسیله راسته منتشر شده بود که پس ازآن از پیوستن بوسیله روز عرضه بوسیله سرعت رنگ واقعیت گرفت و تا جایی نمود پیدا کرد که بسیاری از افراد، عرضه ی رسمی این محصولات را فرعی یا اصطلاحا paper launch برآورد کردند. نه عزب محصولات RTX 3080 در سایت انویدیا در تنها چندین ثانیه ناموجود شد، بلکه سایت های فروش اینترنتی که این کارت ها را از برند های مختلف آماده برای خرید داشتند تیمار با ترافیک غیر سزاوار سرزنش پیش دماغ و هجوم کاربران با درخواست های خرید مواجه شده و برای مدتی از دسترس خارج شدند. نتیجه این شده که موجودی این محصولات تنها در کسری از زمانه به سرعت به سودا رسید و پس از روز عرضه و تا زمان نگارش این مقاله دیگر هیچ اثری از کارت های RTX 3080 /RTX 3090 را در هیچ فروشگاه فیزیکی و آنلاین نمی استعداد یافت.



عدم پایگاه معیار های مختلف RTX 3080 انویدیا در فروشگاه های آنلاین دنیا

فدایی از تحلیلگران و فاش کنندگانِ مرتبط با دست اندرکاران این صنعتی گفته بودند که سندیت کارت های گرافیک GeForce RTX 3080 درون روز نمایش برای تمام فروشگاه های دنیا، تنها رقمی بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزاره عدد بوده است که طبیعتا در مدت کوتاهی حزن از سطح بازار مخفی شده است. جالب این که خبری از اکانت توئیتری همدستی زوتاک منتشر شده بود که مدال می عدالت تنها در موعد پیش فروشِ کارت گرافیک RTX 3080 زوتاک داخل زیرمجموعه ی شرکت آمازون در آلمان، حدود ۲۰ هزاره سفارش برای این محصول در همان ابتدای نمایش ثبت شده بوده که این شرکت اخبار کرد قادر به پاسخ گویی و تحویل این تعداد وعظ حتی در میان مدت غصه نخواهد وجود.

پیش بینی می شود که موجودی و شرایط عرضه ی این محصولات پس از چند هفته و از نیمه ی دوم ماه اکتبر و نوامبر (اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه) تو سطح میدان جهانی گشایش علنی درنگ.

۴- گفته می شود که شرکت انویدیا از قبل نیز از پشته وجود داشتن تقاضا برای این محصولات آگاهی داشته و انتخاب قیمت پایه ی ۷۰۰ دلاری برای RTX 3080 با توجه به کمبود موکد آن در بازار و تقاضای بسیار پشته بیشتر گنجایش ی تبلیغاتی به خویشتن گرفته است، چرا که تعداد بسیار قدری از گیمرها توانستند این محصولات را با قیمت MSRP خواه زیاده چرب یا شیرین نزدیک بوسیله آن تهیه کنند. بسیاری از کارت های سفارشی و پیدایش شرکای تجاری انویدیا به خشکی امدن مبنای تراشه های آمپر حزن با قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار بالاتر از قیمت رسمی اخبار شده برای کارت های Founder’s Edition به فروش رسیدند.



در بازارهای غیر رسمی و بازار خاورمیانه هم با توجه به موجودی بسیار نازل، داخل حال حاضر بها مشاهده شده برای کارت های گرافیک RTX 3080 از برندهای مختلف امانت بوسیله میزان از ۴۰۰۰ تا ۶۵۰۰ مغشوش امارات در نوسان است که با احتساب نرخ روز ارز به صورت تقریبی و عاری محاسبه ی هزینه های جانبی، بوسیله نفیس حدود ۳۲ تا ۵۳ میلیون تومان کبیر می شود، مبلغی که به طرز شگفت آوری نزدیک به دو برابر زیاد از قیمت محور ی ۷۰۰ دلاری تعیین شده برای این میوه است. همچنین میزان ASUS TUF RTX 3090 Gaming همچنین با ارج ۷۵ میلیون تومان عزب یک ساعت پس از ارائه تو یکی از سایت های فروش داخلی بوسیله تکمیل رسید. با توجه به هبوط عرضه پیش بینی می شود که این قیمت های کاذب پس از افزایش عرضه، بهبود موجودی و کم شدن هزینه های جنبی بوسیله تدریج کاهش خواهد یافت و حداقل بوسیله قیمتی نزدیک به ارج جهانی اعلام شده خواهد رسید. ولی این که چند هفته یا چند ماه برای این اتفاق باید صبر کرد آنچنان قابل پیش بینی نیست و به عملکرد انویدیا و شرکای سازنده اش تو تولید تراشه ی گرافیکی و سرعت مونتاژ کارت گرافیکی در خطوط تولید وابسته خواهد بود.

۵- کارت گرافیک RTX 3080 با حافظه ی دو برابری همچنین به میدان ارائه خواهد شد. در تعداد متناوبی از اسناد شرکای سازنده، متد ای از مشخصات مربوط به محصولات مبتنی پیاده شدن RTX 3080 مشاهده شده که پهلو ارائه ی مدل ۲۰ گیگابایتی دلالت داشتند. بوسیله نظر می رسد که مدل ۲۰ گیگابایتی قبل یا بعد از عرضه ی محصولات مشارکت ای ام دی بر مبنای Navi 21 و Navi 22 که احتمالا ذهن ی گرافیکی بالاتری خواهند داشت به بازار عرضه شود. کارت های گرافیکی دوده جدید AMD با معماری RDNA 2 صبر است پیشرفت قابل توجهی نسبت به محصولات قبلی داشته و با کارت های گرافیکی آمپر انویدیا غصه تو بها و حزن در راندمان بوسیله رقابتی سخت بپردازند. این کارت های گرافیکی رده پشته با تراشه های ذهن ی GDDR6 معمولی، ولی درون معاوضه با ظرفیت های اعلی نسبت بوسیله کارت های گرافیک انویدیا به بازار ارائه خواهند شد و بها پایین رطوبت بی قراری برای آنها گلچین خواهد شد. بوسیله همین علت انویدیا احتمالا مترصد این است که کارت گرافیک RTX 3080 با حجم ذهن ی والاتر را همزمان با نمایش ی RTX 3070 بخاطر هم چشمی بیشتر با محصولات ای ام دی بوسیله سرعت روانه ی میدان بطی ء.
۶- کارکرد بیشتر کارت های مبتنی بر آمپر در ازای استفاده توان بیشتر فرآهم شده است. توان مصرفی کارت های درفش دار قبیله تورینگ تو رده ی ۲۰۰ تا ۲۵۰ واتی بود، تو حالی که کارت های رده بالای آمپر با ۳۲۰ و ۳۴۰ آمپر رده بندی شده اند که افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی کاربرد قابلیت را نشان می دهد. بنابراین کاربران به ریشه تغذیه ی قدرتمند تری نسبت بوسیله گذشته نیاز دارند و احتمالا تعداد قابل توجهی از کاربران نیز همزمان با ارتقای کارت گرافیکی، باید منبع تغذیه ی جدیدی نیز برای اثر سی مخصوص بازی خودشان تهیه کنند. ملزومات مورد نیاز برای پاور از محدوده ی معیار های ۵۵۰ و ۶۰۰ واتی به محدوده ی ۷۰۰ و ۷۵۰ واتی اضافه پیدا کرده و حتی برای برخی از مدل های اورکلاک شده با TDP نزدیک بوسیله ۴۰۰ وات همچنین استاندارد ۸۵۰ واتی توصیه شده است.



در سوی دیگر به دید می رسد که معماری RDNA 2 در عین افزایش راندمان زیاد، در استعمال توان بهینه پر حرارت ارتکاب نرم و گفته شده که استفاده کارت های گرافیکی رده بالای Navi 21  داخل محدوده ی ۲۵۰ یا ۳۰۰ وات باشد. بخشی از این فرمان به دلیل استفاده از تراشه های GDDR6 با مصرف کمتر نسبت بوسیله تراش های GDDR6X،  از همین اکنون محقق شده به رویت می رسد.

۷- افزودن توان محاسباتی معماری آمپر نسبت به خاندان تورینگ و حتی کنسول های بازی به معنای همان استاندارد افزایش راندمان نیست. حتما می دانید که معماری آمپر به خاطر استعمال از دو واحد پردازشی FP32 در برابر یک واحد در معماری تورینگ، غلبه پردازش محاسباتی متجاوز بالاتری معین کرده است و به همین اندیشه توان پردازشی آن با استاندارد ترافلاپس افزودن فاحشی نسبت به سراب گذشته داشته است. مثلا توان محاسباتی RTX 3080 برابر با ۲۹.۷ ترافلاپس عنوان شده که در مقایسه با توان ۱۳.۴ ترافلاپسی کارت RTX 2080 Ti حدود ۲۲۱ درصد افزایش نشان می دهد. اما حالا می دانیم که اختلاف کارکرد این دو کارت گرافیکی در باز ی ها اصلا داخل این بازه نیست و بسیار کم و عزب حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد است. افزایش راندمان بدست آمده درون واحدهای محاسباتی معماری آمپر، تو واقع بیشتر تو پردازش های Compute، درنگ افزارهای ماینینگ ارزهای دیجیتال، دستور کار های پردازش محتوای ویدیویی مشابه Blender و پلاگین های گرافیک سه بعد اینده قرین V-Ray ظهور رک می کند.



۸- پلتفرم مبتنی بر پردازنده ی رده بالای اینتل هنوز هم برای سیستم مخصوص ورزش در رده ی پشته به پلتفرم ای ام دی تفوق دارد. پس از مقایسه های بنچمارک های ایفا شده روی سریع العمل ترین پلتفرم های اینتل و ای ام دی نشان می دهد که راندمان Core i9 10900K هنوز حزن بسته به رزولوشن و اتومبیل بازی، بین ۲ تا ۲۰ درصد والاتر از Ryzen 9 3950X روشن می شود. با این که بسیاری از سایت های باطراوت افزاری به برتری پلتفرم نسل دهمی اینتل داخل اجرای ورزش به صورت کلی اذعان دارند، اما برخی از این سایت ها به جهت استقبال و درخواست کاربرانشان، سیستم مرجع تست خود را به پلتفرم ای ام دی و قویترین پردازنده های دسکتاپی سوکت AM4 ارتقا داده اند. در نتیجه بنچمارک هایی که استخراج می کنند و نتایجی که وجب می آورند، در فداکار بازی ها و رزولوشن های پایین مثل 1080p و 1440p، بیشتر از پلتفرم های اینتلی از سمت پردازنده گلوگاه می شوند و افزایش کمتری را نسبت به سلسله سابق کارت های گرافیک ثبت می کنند.

این تفاوت در مداقه 4K عموما بسیار کمتر یا حذف می شود، چرا که CPU تو اینجا به ندرت گلوگاه می شود و بنابراین بنچمارک های بدست آمده در این رزولوشن هم معمولا اختلاف ناچیزی با پلتفرم اینتلی خواهند داشت. امیدواریم این توازن ی قوا با شناساندن پردازنده های جدید سری مستشار ۵۰۰۰ بر مبنای معماری Zen 3 به سود ای ام دی تبدیل کند تا اینتل هم درون نمایش ی پردازنده های دسکتاپی با معماری جدید و راندمان بالاتر سرعت عمل بیشتری بوسیله خرج دهد.



مقایسه ی راندمان RTX 3080 داخل رزولوشن های مختلف با پردازنده های پرچمدار اینتل و ای ام دی و تاثیر گذرگاه PCI Express 4.0 تو کارکرد

۹- مدل PCI Express 4.0 هنوز از ملزومات ضروری کارت های گرافیک آمپر تراشیدن. با این که کارت های انویدیا برای اولیه کود در این نسل از گذرگاه سرعت بالای PCIe 4.0 پشتیبانی می کنند، تجسس های عملی و بنچمارک ها علامت می دهند که نفاق راندمان در حالت استفاده از PCIe 3.0 و PCIe 4.0 در اکثر ورزش ها غیر قابل تشخیص و ناچیز است و سرعت پردازنده در راندمان کارت گرافیکی نقش زیاد موثرتری را ارتکاب می یواش. بنابراین هنوز نباید نگران کاربرد از کارت های آمپر تو پلتفرم های اینتلی با استاندارد PCIe 3.0 وجود و هبوط عملکرد محسوسی داخل این زمینه رخ نخواهد داد.
۱۰- بغرنج کرش کردن اجرای بازی ها داخل فدایی کارت های RTX 3080 به انگیزه عدم توانایی در نمره موجب شاق مذکور، حواشی ساز شده بود. از ابتدای دسترسی برخی کاربران خوش بخت به معدود کارت های تولید شده با تراش ی GA-102،  بوسیله تدریج انتقادهایی در سندیکا های معتبر سخت افزاری بالا گرفت که از ناپایداری و برون رفت ناگهانی حین اجرای بازی (Crash To Desktop یا به خلاصه CTD) حکایت می کرد.خازن های مدار ولتاژ GPU وظیفه ی فیلتر نویزهای حاصل از سوئیچینگ ولتاژ را به خشکی امدن عهده دارند و کارکرد موثر آنها در فرکانس های کار کننده بالا بزرگی بیشتری مشهود می کند

پس از مدتی یکی از کارشناسان مشهور حیطه ی سخت افزاری مطالعه کوچکی عمل داد و گمانه زنی کرد که شاید انتخاب سازندگان کارت گرافیک از بین دو جنس خازن ویژه (SPCAP  خواه خازن آلومنیوم-پولیمری درون طبق آرایه ای از MLCC-ها خواه خازن های سرامیکی ) برای استعمال در مدارات فیلتر تامینِ توانِ خراش ی گرافیکی مشکل ساز شده باشد. دیاگرام مرجع انویدیا برای مدل سازی و مونتاژ بردهای مرجع RTX 3080 شامل ۶ کشور ی تعبیه ی خازن یا pad، دقیقا داخل کوچکتر خراش ی گرافیکی و مدار مطمئن ولتاژ است که بوسیله استفاده از مشت کم یک آرایه ی دهکده عددی از خزانه دار های MLCC اشاره کرده است و انتخاب سنخ خازن در ۵ ناحیه ی دیگر را پیاده شدن اساس مدل طراحی مدارِ توان، بر عهده ی سازندگان گذاشته است.



کمپانی ASUS درست قبل از عرضه ی تجاری نقشه کشی سرما را تبدیل داده و از خزانه دار های تماما MLCC در جزء فیلترینگ نویز مصرف کرده و برخی سازندگان مانند EVGA و MSI تعداد خازن های MLCC بیشتری را جایگزین کرده اند. برخی هم مثل گیگابایت، زوتک و Inno3D بر خلاف توصیه ی دیاگرامِ مرجع انویدیا، تنها از ۶ خزانه دار SPCAP در بخش سابق الذکر مصرف کرده اند که رسا هزینه ی کمتری را به سازنده تحمیل می درنگ و زمان کمتری را برای جایگذاری قطعات و مونتاژ برد الکترونیکی تو سامان لحیم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش نیاز دارد. عمه انقراض خزانه دار های SPCAP این است که از سرعت کافی در پاسخ گویی به تغییرات مسئله الکتریکی در پردازنده ی گرافیکی برخوردار نیستند و دست کم باید با بعضی از خازن های MLCC با مجموعِ حجم مشابه، به صورت موازی داخل مدار صبر بگیرند تا کارکردِ کاری حاصل شود.



ترکیب استعمال شده از خازن های MLCC و SPCAP داخل میزان های مختلف RTX 3080 از برندهای مختلف

البته نباید فراموش کرد که مدار تامین توان در بردهای الکترونیکی پیشرفته امروزی، خویشی فاکتورهای مختلفی زیاد از انتخاب دو جنس خزانه دار است که محتوی عواملی مثل مقاومت و چونی ذات تغذیه خواه Power Supply ، فرکانس کار کننده GPU و ذهن ی گرافیکی و عاقبت بخش نرم افزاری و درایور مربوط بوسیله آن اندوه می شود و بی عیب فقره کردن هر یک از این قسمت ها داخل پایداری کارکرد کارت گرافیکی موثر است.

مدتی پیش انویدیا درایور جدیدی را برای رفع مشکلات کاربران کارت های گرافیکی آمپر عرضه کرد که به نظر بیشترِ مشکلات گزارش شده ی قبلی را صرف دیدن از این که تاسیس چه برند و چه مدلی بوده و از چه نوع ترکیبی از خزانه دار های عنوان شده بخاطر فیلتر جریان تامین قابلیت کارت مصرف کرده را برطرف کرد. با بررسی کارشناسان معلوم شد که این درایور الگوریتم های Boost انویدیا برای گلچین پویای فرکانس طرز کار و ولتاژ با توجه به سطحِ استعمال توان را بهینه سازی کرده و از گام ی نوسانات شدید و تغییرهای ناگهانی در تناوب و ولتاژ تا حدی پیشگیری می درنگ و در نتیجه به پایداری و راندمان مدارات تغذیه ی ولتاژ در تناوب های اوج کمک شایانی کرده است. این مشکل به دلیل فرصت ناچیز سازندگان گرافیکی برای تست تو قبل از عرضه و عدم دسترسی بوسیله درایوری که با کارت های جدید کار یواش از دیدرس دور باقی مانده وجود و باعث دردسر برخی کاربرانِ محصولات آغازین مبتنی پهلو آمپر شد که البته درصد کوچکی از کاربران را شامل می شد.جمع بندیمقاله ی مرتبطبررسی مشخصات فنی کارت های گرافیک جیفورس انویدیا RTX 3090 RTX 3080 و RTX 3070بررسی رویارویی آمپر با کنسول های تبار بعدی و کارت های گرافیک RDNA 2

تو هر حال شرایطی رقم خورد که فرصت یک ارائه ی بی نقص و توام با رضایتِ مشتریان را از انویدیا گرفت و آگاهان ترکیبی از عوامل متنوع را تو ایجاد این وضعیت دخیل می دانند. بوسیله عنوان نمونه، فداکار محافظه کارگر انویدیا در پیشگیری سفت و سخت از افشای اطلاعات و حفظ اسرار تجاری محصولات آمپر و همین طور تاخیر در تعبیر کردن شرکای تجاری و عدم فرآهم کردن زمان کافی بخاطر تجسس نکته سنج پایداری محصولاتشان را علت پدید آمدن این شرایط می دانند و برخی هم مسئولیت شرکای تجاری در آزمایش تمام محصولاتشان قبل از تاریخ ارائه ی رسمی را برجسته می کنند.

آنچه که قابل پیش دماغ است، این است که در روزهای آینده مشکلات نرم افزاری و کمبود شدید عرضه ی محصولات آمپر به تدریج کمرنگ خواهد شد و انویدیا و شرکای تجاریش با اعتماد بر درس های گرفته شده از رخدادهای اخیر، شرایط یکروز مندی گیمرها از راندمانِ علو العاده ی محصولات متاخر را فرآهم خواهند کرد. راحتی است شریک ای ام دی برای عرضه ی محصولات جدیدش به رقابت در این عرصه دامن بزند و طبیعتا این امر اندوه استفاده از فناوری های متاخر با ارزش پایین پر حرارت و دسترسی سهل برنده را برای تعداد بیشتری از گیمرها داخل بازی های جدید را میسر خواهد تاسیس.

نظر شما در تک آمپر و مشکلات پس از عرضه ی محصولاتِ جدید به خشکی امدن مبنای آن چیست؟ نظرات خود را با ما تو میان بگذارید.
  • ۹۹/۰۷/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی